Ohjauksella hyvinvointia

Ohjauksella hyvinvointia – OHJY -hankkeessa vahvistettiin korkeakouluopiskelijoiden hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä verkon välityksellä tapahtuvan toiminnan avulla.

Hankkeen tavoitteena oli tuoda tarjolle tukea opiskelijoille elämänhallintaan, opiskelukykyyn ja jaksamiseen sekä henkilöstölle työkaluja hyvinvointiosaamisen vahvistamiseksi.

Hankkeessa luotiin opiskelijahyvinvoinnin malli, joka tuo hyvinvointiosaamisen ja varhaisen puuttumisen osaksi korkeakoulujen toimintamalleja.

Lisäksi hanke tarjosi konkreettisia tukimuotoja jo hankkeen aikana, ja kokosi jo olemassa olevaa korkeakoulujen tukipalvelua yhteen.

Tavoitteena parempi opiskelijahyvinvointi

Mukana hankkeessa oli sekä korkeakouluja, opiskelijakuntia että järjestötoimijoita.

Mukana rakentamassa hyvinvoivaa huomista

Laajassa hanketoiminnassa olivat mukana:

Diakonia-ammattikorkeakoulu (Diak) (hankkeen hallinnoija)
Kajaanin ammattikorkeakoulu (Kamk)
Metropolia Ammattikorkeakoulu
Oulun ammattikorkeakoulu (Oamk)
Oulun yliopisto
Turun ammattikorkeakoulu
Opiskelijakunta KAMO
Opiskelijakunta O’Diako
Opiskelijakunta TUO
Nyyti Ry
Diakonissalaitos / Vamos nuoret

Toimijakohtaisen tarjonnan löydät yhteystietojen kautta.

Hanke saa rahoitusta opetus- ja kulttuuriministeriöltä. Hankkeen toiminta-aika oli 6.4.2021–31.12.2023.

Lisätietoa:

Lataa hankkeen juliste (pdf)

Lataa hankkeen infograafi (pdf)

OHJY-hankkeen infograafi.