OHJY -hankkeeseen liittyvässä pro gradussa kerättiin korkeakouluopiskelijoiden ohjauksen ja tuen tarpeita koskevaa tietoa

Ohjauksella hyvinvointia (OHJY) -hankkeeseen liittyen julkaistiin viime kesänä pro gradu -tutkielma. Tampereen yliopiston hoitotieteen tutkinto-ohjelmaa suorittaneiden Milka Erkkilän ja Iris Hämäläisen kirjoittama tutkielma kantaa otsikkoa Korkeakouluopiskelijoiden tuen tarpeet ja korkeakoulujen rooli opiskelijahyvinvoinnin edistäjänä.

Tutkielman tarkoituksena oli kirjoittajien mukaan kerätä tietoa korkeakouluopiskelijoiden ohjauksen ja tuen tarpeista sekä opiskelijoille hyödyllisestä ja toimivasta ohjauksesta ja tuesta. Tavoitteena oli tuottaa tietoa, jota voidaan hyödyntää korkeakouluopiskelijoiden ohjaus- ja tukipalvelujen kehittämisessä.

Tuore pro gradu kytkeytyy läheisesti OHJY -hankkeeseen, sillä tutkielmassa käytetty kyselyaineisto on hankkeen keräämä ja ylläpitämä. Hankkeessa luodaan uutta mallia opiskelijahyvinvoinnin edistämiseen korkeakouluissa. Hanke tarjoaa opiskelijoille ja henkilöstölle toimintaa sekä työkaluja jaksamisen, opiskelukyvyn ja yhteisöllisyyden vahvistamiseksi.

Voit lukea pro gradun täältä (pdf).